obchodní společnosti
Rawbark s.r.o. se sídlem Slaměníkova 316/27, 614 00 Brno, Maloměřice
identifikační číslo: 09415629
zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně, oddíl C, vložka 118939
pro prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese www.rawbark.cz
telefonní kontakt: +420 773 726 516
e-mail: info@rawbark.cz
Tento reklamační řád obchodní společnosti Rawbark s.r.o. se sídlem Slaměníkova 316/27, 614 00 Brno, Maloměřice, identifikační číslo: 09415629, zapsané v obchodním rejstříku vedeném
Krajským soudem v Brně, oddíl C, vložka 118939 (dále jen „prodávající“) upravuje proces
reklamačního řízení při uplatnění nároku z odpovědnosti za vady zboží zakoupeného
kupujícím – spotřebitelem prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový
obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové
adrese www.rawbark.cz (dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové
stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“). Samotná odpovědnost prodávajícího za vady
zboží, tj. zejména obsah práv z vadného plnění, je uvedena v Obchodních podmínkách
prodávajícího uveřejněných na webovém rozhraní obchodu. Reklamační řád byl zpracován
dle ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění (dále jen
„Občanský zákoník“) a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění.
I. Všeobecná ustanovení:
- Kupujícím se pro účely tohoto reklamačního řádu rozumí spotřebitel ve smyslu § 419
Občanského zákoníku, tj. „Spotřebitelem je každý člověk, který mimo rámec své
podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá
smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná.“, jakož i ve smyslu § 1 písm. a) zákona o
ochraně spotřebitele, tj.: „fyzická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti
nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání.“ - Reklamací se rozumí uplatnění nároku kupujícího z odpovědnosti prodávajícího za vadu
zboží (případně ze záruky za jakost), která se u zboží dodaného prodávajícím vyskytne a
jíž kupující oznámí, specifikuje a odpovídajícím způsobem prodávajícímu doloží ve
lhůtě, za podmínek a způsobem stanoveným tímto reklamačním řádem. Okamžikem
uplatnění reklamace je okamžik, kdy je prodávajícímu oznámen výskyt vady a uplatněno
právo z vadného plnění koupeného zboží. - Uplatňovat lze reklamaci pouze na zboží prokazatelně zakoupené a zaplacené u
prodávajícího. Tuto skutečnost lze prokázat zejména stvrzenkou, účtenkou, paragonem,
dodacím listem, fakturou anebo jiným platným dokladem anebo obdobným způsobem,
dosvědčujícím, že zboží bylo zakoupeno a zaplaceno u společnosti Rawbark s.r.o. - Požádá-li o to kupující, potvrdí mu prodávající v písemné formě, v jakém rozsahu a po
jakou dobu trvají povinnosti prodávajícího v případě vadného plnění (dále jen
„Potvrzení“). Prodávající v Potvrzení uvede i své jméno, sídlo a identifikační údaj.
Nebrání-li tomu povaha věci, lze Potvrzení nahradit dokladem o zakoupení věci
obsahujícím shora uvedené údaje. - Požádá-li o to kupující, vydá mu prodávající doklad o zakoupení výrobku nebo o
poskytnutí služby s uvedením data prodeje výrobku nebo poskytnutí služby, o jaký
výrobek nebo o jakou službu se jedná a za jakou cenu byl výrobek prodán nebo služba
poskytnuta. prodávající na dokladu uvede i své jméno, sídlo a identifikační údaj. - Reklamačním řízením se rozumí postup prodávajícího po uplatnění reklamace
kupujícím, jehož výsledkem je rozhodnutí prodávajícího o oprávněnosti reklamace a
následné uspokojení nároků kupujícího postupem dle bodu III reklamačního řádu
„Nároky z odpovědnosti za vady“, či rozhodnutí o zamítnutí reklamace jako
neoprávněné.
II. Lhůta k uplatnění práv z vadného plnění - Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době
dvaceti čtyř měsíců. V případě koupě již použitého spotřebního zboží, je kupující
oprávněn právo z vady, která se u zboží vyskytne, uplatnit ve lhůtě dvanácti měsíců. Je-li
na prodávaném zboží, na jeho obalu, v návodu připojeném ke zboží nebo v reklamě v
souladu s jinými právními předpisy uvedena doba, po kterou lze věc použít, použijí se
ustanovení Občanského zákoníku o záruce za jakost. Lhůta k uplatnění práv z vadného
plnění začíná běžet dnem převzetí zboží. - Do délky lhůty k uplatnění práv z vadného plnění se nepočítá doba od přijetí oprávněné
reklamace až do doby, kdy je kupující povinen zboží si po vyřízení reklamace převzít, tj.
doba trvání reklamace končí dnem vyřízení reklamace, nikoliv až dnem vyzvednutí zboží
kupujícím. - V případě neoprávněné reklamace se lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění
neprodlužuje.
III. Nároky z odpovědnosti za vady - V případě, že zboží při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen
„rozpor s kupní smlouvou“), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez
zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle
požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; není-li takový postup
možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy
odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou
věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil.
IV. Reklamace a reklamační řízení - Reklamace zboží může být učiněna u prodávajícího prostřednictvím kontaktní e-mailové
adresy uvedené na www.rawbark.cz. - Kupující je povinen bezodkladně po uplatnění reklamace předložit prodávajícímu zboží v
jeho kompletní podobě se všemi jeho součástmi a příslušenstvím nebo, po konzultaci s
prodávajícím, jeho reklamovanou část, je-li tato část oddělitelná od celku a nemá-li její
oddělení vliv na fungování zboží, nebo zpřístupnit místo, kde je věc umístěna (u
objemných artiklů) servisnímu pracovníkovi reklamací. V opačném případě bude
reklamační řízení pro nesoučinnost zastaveno. Prodávající není povinen přijmout k
reklamaci zboží, které není kupujícím předáno s požadovanými součástmi a
příslušenstvím. - Po obdržení reklamace informuje prodávající kupujícího o následném postupu v
závislosti na druhu zboží a charakteru a rozsahu vady o nejvhodnější formě a
podrobnostech reklamačního řízení, o předpokládaném výsledku reklamačního řízení a o
přibližném datu ukončení reklamačního řízení. Při reklamaci zboží učiněné
prostřednictvím zprávy zaslané elektronickou poštou nebo telefonicky, informuje
prodávající kupujícího rovněž o adrese, na níž má být reklamované zboží zasláno. - Kupující je povinen zajistit dostatečně bezpečný obal zboží vyhovující nárokům
přepravy. V případě, kdy zboží bude prodávajícímu zasláno ve zjevně nedostatečném
obalu, nemusí být reklamace uznána za oprávněnou. Náklady na přepravu, jakož i jiné s
uplatněním reklamace související náklady, hradí kupující sám. V případě potvrzení
oprávněnosti reklamace, má kupující právo požadovat náhradu nákladů účelně
vynaložených při uplatnění reklamace (např. poštovné, náklady na přepravu). - Při uplatnění reklamace kupující uvede, jakým způsobem si přeje reklamaci vyřídit
(nároky kupujícího z odpovědnosti za vady jsou uvedeny v bodě V. reklamačního řádu
„Nároky z odpovědnosti za vady“). Přesnou specifikaci vad zboží, jakož i specifikaci
práv, která kupující vůči prodávajícímu uplatňuje, je kupující povinen prodávajícímu
oznámit současně s učiněním reklamace, nejpozději však při předání reklamovaného
zboží prodávajícímu. - Prodávající vydá kupujícímu písemné potvrzení o tom, kdy kupující právo uplatnil, co je
obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje („Potvrzení o
uplatnění reklamace“). - Prodávající poté, co obdrží reklamované zboží v jeho kompletní podobě, tj. včetně jeho
součástí, příslušenství a související dokumentace, případně servisní technik reklamací
sám na místě u objemných artiklů, provede předběžnou prohlídku zboží, zhodnotí nároky
uplatněné kupujícím, a je-li to z učiněných zjištění možné, vyřídí reklamaci tak, že ji uzná
jako oprávněnou a uspokojí kupujícího v souladu s bodem III reklamačního řádu „Nároky
z odpovědnosti za vady, nebo reklamaci na místě zamítne jako neoprávněnou a
reklamované zboží kupujícímu vrátí. - Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých
případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle
druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně
odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne
uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Marné
uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy ze strany prodávajícího. - O výsledku uplatněné reklamace vystaví prodávající písemný doklad, v němž uvede
datum a způsob vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího
trvání, případně odůvodní zamítnutí reklamace („Protokol“). Protokol bude přiložen ke
zboží. Kopii Protokolu si prodávající ponechá pro účely evidence. Výsledek
reklamačního řízení prodávající sdělí kupujícímu prostřednictvím elektronické pošty na
adresu sdělenou kupujícím při předání reklamovaného zboží (e-mailová adresa) a
zaznamenanou v Potvrzení o uplatnění reklamace, telefonicky na telefonní číslo uvedené
kupujícím při předání reklamovaného zboží a zaznamenané v Potvrzení o uplatnění
reklamace, či na žádost kupujícího jiným dohodnutým způsobem zaznamenaným v
Potvrzení o uplatnění reklamace. - Potvrzení o uplatnění reklamace a Protokol mohou být obsaženy v jediné listině –
reklamačním protokolu. - Kupující je oprávněn a rovněž povinen se o průběhu reklamace informovat, a to
prostřednictvím kontaktů uvedených na webové stránce www.rawbark.cz . V případě, že
tak kupující neučiní, pak v souladu s nálezem Ústavního soudu České republiky, sp. zn.
III. ÚS 2983/08 musí snášet důsledky, které z jeho nečinnosti v tomto směru plynnou. - Nevyzvedne-li si kupující vyřízenou reklamaci do 30 dnů ode dne, kdy musí být
reklamace vyřízena, je prodávající po předchozí písemné výzvě zaslané doporučeně
kupujícímu na adresu uvedenou při uplatnění reklamace a zaznamenanou na potvrzení o
uplatnění reklamace, oprávněn účtovat kupujícímu skladné ve výši 10,-Kč za každý
započatý den prodlení po uplynutí výše uvedené lhůty. Přesáhne-li výše skladného cenu
reklamovaného zboží, může být toto zboží použito na úhradu skladného. Kupující je
srozuměn s tím, že prodávající je ve smyslu § 2126 a násl. Občanského zákoníku
oprávněn postupovat cestou svépomocného prodeje.
V. Závěrečná ustanovení - Kupující je v případě uplatnění reklamace povinen sdělit prodávajícímu kontaktní údaje
za účelem vzájemné komunikace v rámci reklamačního řízení, a to zejména adresu
trvalého bydliště, resp. adresu, na níž přebírá poštu, telefonní číslo, adresu elektronické
pošty. Kupujícímu mohou být písemnosti doručovány i prostřednictvím elektronické
pošty na elektronickou adresu kupujícího. Takto doručované písemnosti se mají za
doručené nejpozději třetí kalendářní den po jejich odeslání. - Kupující je povinen seznámit se s reklamačním řádem již před uskutečněním koupě
zboží. Převzetím zboží od prodávajícího či přepravce kupující akceptuje tento reklamační
řád. - Reklamační řád je k dispozici jako dokument na www.rawbark.cz
- Prodávající si vyhrazuje právo na změny řádu. Informaci o změně či doplnění obchodních
podmínek prodávající zveřejní na své webové stránce bez zbytečného odkladu po přijetí
příslušné změny či doplnění.
Reklamační řád je platný a účinný od 3.12.2020.